Nedjeljno jutro

Vidim da u meni postoji neki unutrašnji ritam koji čini da pišem po zimi i po ljeti. Vidim dva ili tri članka napisana u proljeće ili jesen. Nije to ništa planirano, nego je potpuno spontano. Vjerojatno se u ovim mjesecima s ekstremnom temperaturom, viskom ili niskom, zatvorim u kuću i pišem. Slažem se; ovaj trajući glagol pišem možda nije pogođen jer tipkam samo dva puta godišnje. Malo, ali kvalitetno. Ma još niste shvatili da sam ovakav. Volim se šaliti, a najpoštenije je na svoj vlastiti račun, tako da se nitko ne uvrijedi. Dakle, kao što iz naslova možete pročitati, a iz datuma provjeriti (gledajući na kalendar), nedjelja je, a jutro će uskoro proći; meni je to sve do podneva. Probudio sam se malo iza 10. Loše sam spavao. Čudno, jučerašnja večernja utakmica između Ukrajine i Engleske je bila baš uspavljujuća. Istina, 4 gola, ali između toga je milo malo akcije. Puno je bolja bila ona popodnevna između Danske i Češke. Vidjelo se da i jedni i drugi znaju igrati, i što je najvažnije, igrali su.

Popio sam kavicu i meditirao gledajući u tepih u dnevnom boravku. Iranski Nain sa šest niti. Kada sam ga kupio, prije 20 godina, rekli su mi da je jedan od najboljih na svijetu. Ne znam da li ste primijetili, ali sve je najbolje na svijetu. Kada su mi rekli cijenu, skoro pa sam povjerovao. Nisam se uspio izvući jer je moja supruga bila oduševljena s njim i rekla je da ga mora imati pod svaku cijenu. Samo da podvučem da ona ne radi, odnosno obavlja samo kućanske poslove. Znam da je i to posao, ali gotovinu doma donosim ja. Nakon par godina sam ustanovio da mi je tepih dobar objekt za meditaciju. Na njemu je jedan od onih malih stolića za dnevni boravak, ali je ploča od stakla pa se iranski figure i šare uvijek vide. Zabuljim se u njih i ponekad uspijem ući u meditativno stanje: imati praznu glavu i ne razmišljati o ničemu. Lijepo je kada mozak ode u stand by. Ništa te ne muči i ne vidiš probleme koji generalno i ne postoje, osim u tvojoj glavi. Jutros mi to nije pošlo za rukom. Trebalo je obaviti jedan posao koji nisam nikada prije radio i mučilo me je pitanje hoće li sve dobro proći.

Krajem prošle godine smo kupili madrac coco-mat. Što je to, upitat ćete se? Madrac je od latexa, one spužvaste i pjenaste materije, koja se nakon par godina počne raspadati, pa morate kupiti novi (imali smo ga prije). Tako su se Grci, koji su proizvođači, dosjetili da u njega dodaju sloj od kokosove palme, a da bi stvar bilo još kvalitetnija, tu je i konjska dlaka. Ma zamislite samo na čemu ja spavam. S ovim stvarima koje su dodate, garancija je 10 godina (za obični latex je 5 godina). Sada će netko početi logično razmišljati: ako je vjerovati proizvođaču (tu se već stvara lagano komplicira), madrac traje duplo, pa ako je cijena manje od duplo, isplati se. Cijena je više nego dvostruka (dodajte još 50% od početnog iznosa), ali i ovaj puta je moja supruga morala imati ovaj najbolji proizvod na svijetu. Našla je na društvenim mrežama neke turiste koji su fantastično spavali na nekom grčkom otoku i otkrili da je za to zaslužan madrac. Tako je krenula cijela priča s ovim proizvodom i našom kupovinom istoga.

Srce za sve vas

Jučer je stigao e-mail od dućana gdje smo to kupili. Obavještavaju nas da je vrijeme da se počne s održavanjem madraca. I kod staroga je to postojalo; trebalo ga je svakih 6 mjeseci okrenuti, otprilike kao kada se križaju gume na automobilu. Da bi mi olakšali zadatak, priključili su i link na jedan video na YouTube, gdje se vidi što treba napraviti. Pogledao sam video. Na grčkom jeziku s engleskim podnaslovima. Grčki ne kužim, ali podnaslove razumijem; nije ništa posebno složeno. Pogledam ga dva, pa tri puta. Što više gledam, manje mi je jasno. Mislim da bi tu trebala biti neka logika, ali ono što piše i ono što vidim se ne slaže. Zovem dućan u kojem smo kupili madrac. Predstavljam se, a gospođa s druge strane me odmah prepoznaje: “Jučer sam vam poslala e-mail.” “Tako je gospođo, zbog njega vas i zovem.” Nakon pet minuta sam uspio shvatiti što treba napraviti, to jeste koncept. Gornju stranu, tamo gdje sam do sada ležao, treba okrenuti dole. Problem je što dvije strane imaju različitu tvrdoću. Da vam ne objašnjavam dalje, jer nećete ništa shvatiti : jednostavno je složeno i problem je što vam ne daju baš sve informacije kada kupujete. Netko bi se mogao i predomisliti.

Da skratim malo? Ja sam se umorio a približava se i ručak, a vjerojatno i vi. Za objed je predviđen krumpir, paprika i kobasice u pećnici. Danas je oblačno i temperatura je ispod 25 stupnjeva, prema tome može se upaliti pećnica. Ovakvo jelo na 33 stupnja se ne priprema. Preokretanja madraca je išlo glatko, bez nekih posebnih problema. U dvadeset minuta sve je bilo na mjestu. Sada ću spavati na tvrđoj strani. I ona mekana mi je bila lagano pretvrda. Vidjet ćemo ova nova. Ako bude neophodno, rekli su mi da nakon 2 tjedna mogu vratiti na mekanu stranu. Nadam se da neće trebati jer bi to značilo da ću morati spavati u drugoj sobi. I tamo je novi madrac, iz Ikea, koji nisam nikada probao. Za kraj želim svima ugodnu nedjelju, a i sve druge dane. Sada kada je Hrvatska van natjecanja za prvenstvo Europe, možemo opuštenije spavati. Stvari će se brzo zaboraviti i život će se nastaviti kao i prije: bit će dobrih i loših dana.

Komentiraj